Zajęcia Plastyczne

OŚRODEK KULTURY W CZUDCU PROWADZI
ZAJĘCIA PLASTYCZNE 

Poniedziałek – grupa młodsza (5-6 lat) – 15:00 – 16:00

Wtorek – grupa średnia ( 1-3 klasa SP) – 15:00- 17:00

Środa – grupa starsza (od 4 klasy SP) – 15:00 – 17:00

 

Zapisy i bliższe informacje: tel. (17) 2772444

Serdecznie zapraszamy!

Celem zajęć jest rozbudzanie zainteresowań sztuką oraz rozwijanie uzdolnień artystycznych. Uczestnicy zajęć plastycznych mają możliwość poznania różnych technik plastycznych z dziedziny malarstwa, rysunku, grafiki warsztatowej oraz kształtowania form przestrzennych. Dodatkowo uczestnicy mogą nauczyć się podstaw technik z dziedziny rękodzieła artystycznego oraz tych współczesnych, ale  jakże ciekawych tj. decoupage, scrapbooking, pirografia, papierowa wiklina, foamiran, powertex czy filcowanie.
Zajęcia są bezpłatne, a wszystkie materiały zapewnia Ośrodek Kultury w Czudcu.

Zapisy na zajęcia plastyczne rozpoczynają się w miesiącu sierpniu. Liczba miejsc jest ograniczona.
Liczy się kolejność zgłoszeń.  Osoby uczęszczające  na zajęcia plastyczne z  ubiegłego roku szkolnego  również są zobowiązane do zapisów.

 

Dokumenty do pobrania, niezbędne przy zapisie dziecka na zajęcia.

REGULAMIN ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH W OŚRODKU KULTURY W CZUDCU
Załączniki 1,2,3 do regulaminu zajęć plastycznych


OBRAZY z zastosowaniem pasty strukturalnej.
Dzięki zastosowaniu pasty strukturalnej w swojej pracy artysta może uzyskać  bardziej przestrzenny wymiar obrazu.
(fot. z zajęć plastycznych z 23 i 24 kwietnia 2019) cdn.



Prace przestrzenne – „DZBANY” (od projektu do realizacji)
 (fot. z 3, 9, 23, 24 kwietnia 2019 ).  Relacja z dalszych etapów pracy już wkrótce .


W miesiącu marcu na zajęciach plastycznych dzieci z grupy najmłodszej uczyły się jak wykonać gałązki wiosenne na powitanie wiosny. Uczestnicy zajęć mieli za zadanie wykonać kwiaty z bibuły wraz z listkami, którymi dekorowali gałązki wierzby smoczej. Dzieci włożyły wiele wysiłku i staranności, aby jak najlepiej wykonać zadanie. Grupy: średnia i starsza, podczas zajęć marcowych, zapoznały się z techniką haftu matematycznego. Dzieci podczas zajęć korzystały z igieł oraz z kolorowych nici,  haftując motywy wielkanocne. Z przygotowanych motywów oraz dodatków papierowych składali w całość wielkanocne kartki, które uzupełnione zostały życzeniami świątecznymi. Techniki rękodzieła artystycznego wspaniale wpisują się w tematy polskich tradycji ludowych (święta Wielkanocne czy Bożego Narodzenia).
(fot. z 19, 25, 26, 27  marca 2019)


Inspiracje twórczością malarza Jacksona Pollocka ( I etap – zapoznanie się z ekspresjonizmem abstrakcyjnym, II etap – swobodne działania uczestników zajęć. Podczas tworzenia pracy uwidoczniła się  duża przypadkowość i w pewnym sensie mała kontrola nad plamą barwną ze względu na technikę. Malarstwo to emanuje dużym ładunkiem ekspresji.  Artystyczna wypowiedź dzieci ukazała w pracach szereg skontrastowanych plam barwnych oraz różnorodność wyboru kolorów przez dzieci).
(fot. z 13 marca 2019)


Swobodne działania malarskie  –  zabawa pełna spontanicznych reakcji, ekspresji twórczej. 
Czy malowanie palcami i nie tylko może dzieciom sprawić radość? … ( grupa młodsza oraz średnia)
(Fot.  z  11  i  12 marca 2019)


Malarstwo akrylowe na płótnie –  praca najstarszych uczestniczek zajęć plastycznych.
(fot z dnia 26 lutego 2019)


Drugi, a zarazem końcowy etap prac plastycznych pt.”Kolorowe słoiczki” (średnia i młodsza)
(Fot. z  25 i 26 lutego 2019)   

 


  Uczestnicy ze starszej grupy plastycznej przekonali się, że grafika warsztatowa nie jest taka trudna. Na zajęciach dzieci poznały technikę linorytu i  przygotowały matryce z motywami „walentynkowymi”, następnie wykonały odbitki z użyciem farby drukarskiej. Tak wydrukowane prace można było wykorzystać do stworzenia kartki walentynkowej. (fotografie z dnia 6 lutego 2019)

 


Temat jesiennych kompozycji został zaproponowany wszystkim grupom zajęć plastycznych – tak poradzili sobie uczestnicy ze średniej grupy (oto kilka wybranych fotografii dokumentujących twórcze działania dzieci z dnia 5 lutego 2019)

 


Grupa młodsza – będą wyjątkowe, kolorowe słoiczki – I etap pracy  – ciąg dalszy nastąpi po feriach zimowych. (prace z 4 lutego 2019)

 


Dzieci z grupy młodszej pięknie poradziły sobie z jesiennymi kompozycjami.
(prace z dnia  28 stycznia oraz  4 lutego 2019)

 


W ten zimowy czas, na zajęciach plastycznych czasem wracamy myślami do ciepłych, jesiennych dni.
Temat: „Jesienne kompozycje”.
(Wybrane prace wykonane na starszej grupie w dniu 23 stycznia 2019)

 


Prace twórcze z kolorami w młodszej grupie.

 


Kilka prac wykonanych przez dzieci i młodzież podczas zajęć plastycznych w OK.
(data dodania: 21.01.2019)

 


Kilka prac uczestników zajęć plastycznych wykonanych w poprzednich latach.

 


Mikołajkowy czas na zajęciach plastycznych w Ośrodku Kultury w Czudcu – wspaniałe prace dzieci z  grupy młodszej.

 


Święta Bożego Narodzenia to niezwykle radosny czas, to również chwile refleksji i spotkań rodzinnych. W tym czasie dla dzieci jedną z najprzyjemniejszych czynności jest na pewno ubieranie choinki. Ozdoby choinkowe pochodzące z ludowych tradycji, którymi dekorowane są choinki mają różne symbole, w które kiedyś wierzono. Choinka jako drzewko iglaste jest symbolem życia, trwania i odrodzenia. Barwne łańcuchy symbolizują zacieśnianie więzi rodzinnych. Gwiazda ma ułatwiać powrót do domu z dalekich stron. Choinkowe aniołki mają opiekować się domem. Dzwoneczki są symbolem dobrej nowiny i radości. Jabłka mają dać zdrowie, orzechy symbolizują siłę i dobrobyt.

Zwyczaj ubierania choinki dotarł do Polski z Niemiec na przełomie XVIII i XIX wieku i jest jedną z najmłodszych tradycji wigilijnych. Początkowo ozdabianie choinki przyjęło się jedynie w miastach. Na wsiach dominowała wówczas jeszcze ludowa „podłaźniczka”, zwana także „jodlką”. Była to gałąź sosny, jodły lub świerku zawieszona pod sufitem, którą ubierano w naturalne ozdoby. Później zwyczaj zawieszania świątecznych ozdób przeniesiony został właśnie na choinkę, która pod strzechy zawędrowała w okresie międzywojennym w XX wieku. Początkowo świąteczne drzewka ubierane były w to, co było dostępne w danym gospodarstwie, były to  np. jabłka, orzechy i pierniki, ozdoby papierowe. 

Przygotowywanie ozdób choinkowych wraz z dziećmi to wielka radość, a dzieci są dumne, że ich wyroby ozdabiają świąteczne drzewko. Gdy dzieci dorosną, własnoręcznie robione ozdoby są bardzo wartościową pamiątką z dziecięcych lat. 

Ośrodek Kultury w Czudcu podczas zajęć plastycznych nie zapomniał również o tych tradycjach. Dzieci uczęszczające na plastykę miały możliwość poznać i wykonać piękne papierowe i bibułkowe ozdoby choinkowe (grupa młodsza i średnia). Dzieci i młodzież z grupy starszej wykonały urocze lampiony świąteczne, które mogły zabrać do domu i ozdobić nimi wigilijny stół.